התגובות: הזמנה להר הבית, קריאה לביטול העיסוק במדינה פלסטינית

    שלמה בן יוסף No Comments on התגובות: הזמנה להר הבית, קריאה לביטול העיסוק במדינה פלסטינית

    שקד: זאת הזדמנות לממשל האמריקני להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים • דגן: ההתיישבות ביו"ש זכתה בידיד אמיתי • חנין: טראמפ ניצח לא בזכות המיעוט הגזעני, אלא בזכות הרוב הכועס • הרצוג: אנחנו בעידן חדש של שינוי והחלפת האליטות השלטוניות

    צילום: איציק רויטמן
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נצחונו של דונלד טראמפ פתח את הסכר והשיטפון של כל המברכים השונים בארץ מעיקר מכיוון ימין שחגגו את הניצחון.

    צונן יחסי היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר "אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ. הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו. הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף. אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים".

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בירך את הנשיא הנבחר של ארה״ב בפתח ישיבת המליאה ואמר "חברות וחברי הכנסת, ברשותכם, אני מבקש, בשמי ובשם כנסת ישראל, לשלוח מכאן, ירושלים, ברכות לנשיא הנבחר של ארצות-הברית, דונאלד טראמפ ולסגנו, מייק פנס. יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ. אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו'".

    "אני מברך את נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ. אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארצות הברית לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק. מדובר בניצחון האינטרס של המדינה על פני אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו. ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ. תם עידן המדינה הפלסטינית" דברי שר החינוך נפתלי בנט.

    איילת שקד אמרה כי "זאת הזדמנות לממשל האמריקני להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. טראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור".

    ברכה חמה שלח יצחק הרצוג שכתב "ברכות חמות לנשיא המעצמה הגדולה והחזקה בעולם. הדמוקרטיה האמריקאית בחרה היום להעמיד בראשה מנהיג אמריקאי, שלימד את הפרשנים והספקנים שאנחנו בעידן חדש של שינוי והחלפת האליטות השלטוניות הוותיקות!. עשית את הבלתי צפוי כנגד כל הסיכויים, הסקרים והמחקרים ונביאי העידן הישן. אני משוכנע שהברית הביטחונית והכלכלית עם בעלת בריתנו החזקה והחשובה תימשך ביתר שאת תחת נשיאותך".

    שר האוצר כחלון כתב "אני מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מצדיעה לארה"ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר. אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקאי, ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב במדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים. אנחנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקאי החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות".

    ח"כ דב חנין פירשן את הבחירות בצורה הבאה:  "טראמפ ניצח לא בזכות המיעוט הגזעני, אלא בזכות הרוב הכועס. הוא נבחר באותה מדינה שפעמיים בחרה נשיא שחור ברוב גדול. קמפיין טראמפ הדגים שוב שכאשר בזירה לא מוצגת תשובה אמיתית משמאל למשבר של המערכת, אז צומחת, במהירות מפלצתית, תשובה מזויפת ומסוכנת מימין. בחירתה של הילרי קלינטון כמועמדת הדמוקרטים היתה שגיאה גדולה. היא ייצגה, עבור בוחרים רבים, בדיוק את מה שמעורר התנגדות: סטטוס-קוו, קשרי הון-שלטון, גלובליזציה שפוגעת בשכבות הביניים והמוחלשים".

    גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת שלח מכתב ברכה לנשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ ובו כתב "בשם העיר ירושלים, ברצוני לברך אותך על ניצחונך. אני בטוח שתוביל בכבוד רב את העם האמריקאי לעבר עתיד מזהיר לארצות הברית של אמריקה. ארצות הברית היא בעלת הברית החשובה ביותר של מדינת ישראל והעם היהודי, זוהי ברית איתנה המבוססת על ערכים משותפים של חופש ודמוקרטיה. כבוד הנשיא הנבחר, תמיד היית תומך נלהב של העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל וליבו הפועם של העם היהודי ועל כך אני מודה לך. אני בטוח שבתקופת כהונתך תמשיך לחזק את מעמדה וריבונותה של ירושלים כבירת ישראל ותעביר את שגרירות ארצות הברית לעיר. אני מלא ציפיה לתמיכתך בפעולותינו לבניתה ופיתוחה של ירושלים עבור כל תושביה ומזמין אותך לבקר בבירת ישראל. יחד נבטיח עתיד מזהיר לעיר ירושלים ולארצות הברית".

    בימין העמוק החבר'ה הלכו רחוק יותר. כך יוחאי דמרי, ראש מועצת "הר חברון" שאמר "נצחונו של טראמפ הדהים את העולם. אין ספק כי אנו מקשיבים למשק כנפי ההסטוריה. מהפך 2017 באמריקה מחזיר אותי 40 שנה אחורה למהפך 1977 בארץ. התבטאויותיו של טראמפ, ללא ספק, הם האוהדות ביותר למדינת ישראל ולהתיישבות בוודאי בשנים האחרונות. אני מקווה כי מהפך שלטוני זה יביא למהפכה תודעתית הכרתית מחשבתית ומעשית גם ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון – הכרה כזו תהווה פתח והזדמנות לשלום אמיתי. אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל לאמץ לאלתר את דו"ח לוי, ולהמשיך אמירה ציונית יהודית וערכית להמשך הבניה ברחבי יהודה ושומרון תוך החלת הריבונות היהודית על חצי מליון יהודים החיים כאן. ימיו הקשים של אובמה תמו בכל הקשור להתיישבות. אם נצליח ונשכיל לעבוד נכון ייתכן כאן שחר של יום חדש להתיישבות ולמדינת ישראל כולה."

    גם המועצה אזורית גוש עציון מברכת את הנשיא ארה"ב הנבחר דולנד טראמפ ומשה סוויל, מ"מ ראש המועצה האזורית גוש עציון אמר: "אני מזמין אותו לביקור בגוש עציון המקום בו צמחו המנהיגים הגדולים של העם היהודי. הוא הוסיף ואמר שטראמפ שהצליח מתוך מגע אישי עם האנשים שבשטח, ימצא בגוש את האנשים הפשוטים שבונים את שיתוף הפעולה והעתיד. הוא סיים בתקווה שכעת יפתח עידן חדש, אמיץ, מחובר לשטח ולא כזה שבנוי על הלך הרוח במסדרונות של משרדי ממשל שונים".

    הרהוט מכולם היה יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שאמר "אני מברך את דונלד טראמפ על בחירתו. זהו יום חג לא רק לארה"ב אלא גם למדינת ישראל. ההתיישבות ביו"ש זכתה בידיד אמיתי. במערכת הבחירות הבעתי בגלוי את תמיכתי בטראמפ כי זו הייתה שעה חשובה להתיישבות, לשומרון שזוכה כעת לנשיא אוהד ואוהב ישראל אשר תומך התיישבות בשומרון. מי שכבר הצהיר בגלוי על תמיכתו בהתיישבות ומי שיועצו הבכיר דייויד פרידמן הצהיר בפנינו על תמיכתו לא רק בזכויות היהודים ביו"ש אלא אף בסיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל. אנחנו מצפים לביקורו הראשון של הנשיא הנבחר טראמפ, אני מזמין את טראמפ להגיע לבקר גם בשומרון ערש ההיסטוריה של העם היהודי ולב ליבה של מדינת ישראל".

    גם מטה ארגוני המקדש "מברך את דונאלד טראמפ לרגל היבחרו למנהיג המעצמה המאמינה ובוטחת בשם, ומזמין אותו לעלות להר הבית, להתחבר למקום משכן שכינתו, כדי לשאוב משם עוז ותעצומות לניהול והנהגת ברואיו בצדק וביושר. במטה מודים לטראמפ על הצהרותיו הידידותיות לעם ולמדינת ישראל ומאחלים לו שיזכה כבר בתחילת ימי נשיאותו לחזות ואף לעלות למקדש שנבנה שם לבורא עולם בהתאם לאמונת העולם המונותאיסטי. במטה מזכירים את אהדתו של טראמפ להר הבית וכוונותיו לעלות למקום הקדוש. עלייתו להר הבית מהווה עוד שלב בהתגשמות חזון הנביאים ש"וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר השם אֶל בֵּית אֱ-לֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו. כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר יְהוָה מִירוּשָׁלָ‍ִם. וכי "ביתי בית תפילה ייקרא כל העמים".



    0 תגובות